Filmy w projekcie:
PEŁNA FILMOGRAFIA:
Aktor:
1936 - PAPA SIĘ ŻENI (dyrygent w teatrze)
1937 - PIĘTRO WYŻEJ (muzyk w zespole Henryka)
1937 - PARADA WARSZAWY (dyrygent)
1943 - POLISH PARADE film dokumentalny (w roli siebie samego)
Inne funkcje:
1930 - NA SYBIR (kompozytor)
1930 - HOLLYWOOD REVUE (oprawca muzyczny wersji polskiej, kompozytor piosenki)
1932 - BEZIMIENNI BOHATEROWIE (kompozytor)
1932 - GŁOS PUSTYNI (kompozytor)
1932 - PUSZCZA (kompozytor)
1932 - ROMEO I JULCIA (kompozytor)
1932 - SZYB L-23 (kompozytor)
1933 - JEGO EKSCELENCJA SUBIEKT (kompozytor)
1933 - SZPIEG W MASCE (kompozytor)
1933 - WYROK ŻYCIA (kompozytor)
1934 - CÓRKA GENERAŁA PANKRATOWA (kompozytor)
1934 - CZARNA PERŁA (kompozytor)
1934 - CZY LUCYNA TO DZIEWCZYNA? (kompozytor)
1934 - KOCHA, LUBI, SZANUJE (kompozytor)
1934 - PIEŚNIARZ WARSZAWY (kompozytor)
1935 - ABC MIŁOŚCI (kompozytor)
1935 - ANTEK POLICMAJSTER (kompozytor)
1935 - JAŚNIE PAN SZOFER (kompozytor)
1935 - MANEWRY MIŁOSNE (kompozytor)
1935 - NIE MIAŁA BABA KŁOPOTU (kompozytor)
1935 - PANIENKA Z POSTE RESTANTE (kompozytor)
1936 - 30 KARATÓW SZCZĘŚCIA (kompozytor)
1936 - BĘDZIE LEPIEJ (kompozytor)
1936 - BOHATEROWIE SYBIRU (kompozytor)
1936 - BOLEK I LOLEK (kompozytor)
1936 - DODEK NA FRONCIE (kompozytor)
1936 - DWA DNI W RAJU (kompozytor)
1936 - JEGO WIELKA MIŁOŚĆ (kompozytor)
1936 - PAPA SIĘ ŻENI (kompozytor)
1937 - BŁAZEN PURYMOWY (kierownik muzyczny)
1937 - NIEDORAJDA (kompozytor)
1937 - ORDYNAT MICHOROWSKI (kompozytor)
1937 - PANI MINISTER TAŃCZY (kompozytor)
1937 - PARADA WARSZAWY (kompozytor, dyrygent)
1937 - PIĘTRO WYŻEJ (kompozytor)
1937 - TRÓJKA HULTAJSKA (kompozytor)
1937 - ZNACHOR (kompozytor)
1938 - DRUGA MŁODOŚĆ (kompozytor)
1938 - KOBIETY NAD PRZEPAŚCIĄ (kompozytor)
1938 - KRÓLOWA PRZEDMIEŚCIA (kompozytor)
1938 - OSTATNIA BRYGADA (kompozytor)
1938 - PAWEŁ I GAWEŁ (kompozytor)
1938 - ROBERT I BERTRAND (kompozytor)
1938 - ZAPOMNIANA MELODIA (kompozytor)
1939 - BOGURODZICA (kompozytor)
1939 - KŁAMSTWO KRYSTYNY (kompozytor)
1939 - SPORTOWIEC MIMO WOLI (kompozytor)
1939 - WŁÓCZĘGI (kompozytor)
1939 - SZATAN Z SIÓDMEJ KLASY film nieukończony (kompozytor)
1940 - МЕЧТА (kompozytor)
1941 - МОРСКОЙ ЯСТРЕБ (kompozytor)
1943 - POLISH PARADE film dokumentalny (kompozytor, dyrygent)
1943 - DZIECI (kompozytor)
1946 - WIELKA DROGA (kompozytor)
1951 - CHAINED FOR LIFE (kompozytor)
1953 - SLAVES OF BABYLON (kompozytor)
1953 - THE BIG HEAT (kompozytor)
1954 - RIDERS TO THE STARS (aranżer)
1954 - GOG (aranżer)
1955 - A BULLET FOR JOEY (aranżer)
1955 - SEMINOLE UPRISING (kompozytor)
1955 - SKI CRAZY! (kompozytor)
1955 - THE PHENIX CITY STORY (kompozytor)
1956 - SEVEN MEN FROM NOW (kompozytor, dyrygent)
1956 - GUN THE MAN DOWN (kompozytor)
1956 - MAN IN THE VAULT (kompozytor, dyrygent)
1956 - SCREAMING EAGLES (aranżer)
1957 - THE UNHEARTHLY (kompozytor, dyrygent)
1957 - LOVE SLAVES OF THE AMAZONS (kompozytor)
1957 - APPOINTMENT WITH A SHADOW (kompozytor)
1957 - THE MIDNIGHT STORY (kompozytor)
1958 - CHINA DOLL (kompozytor, dyrygent)
1958 - APACHE TERRITORY (kompozytor)
1958 - WILD HERITAGE (kompozytor)
1958 - ESCORT WEST (kompozytor)
1959 - MONEY, WOMEN AND GUNS (kompozytor)
1960 - THE LEECH WOMAN (kompozytor)
1960 - FRECKLES (kompozytor, dyrygent)
1961 - BATTLE AT BLOODY BEACH (kompozytor, dyrygent)
1961 - THE LITTLE SHEPHERD OF KINGDOM COME (kompozytor)
1961 - THE TWO LITTLE BEARS (kompozytor)
1962 - WOMANHUNT (kompozytor, dyrygent)
1963 - HOUSE OF THE DAMNED (kompozytor, dyrygent)
1963 - FLIPPER (kompozytor, dyrygent)
1964 - FLIPPER'S NEW ADVERTURE (kompozytor, dyrygent)
1964-65 - FLIPPER serial TV (kompozytor, dyrygent)
1965 - DEADWOOD '76 (kompozytor)
1966 - DAKTARI serial TV (kompozytor)
1971 - FOOL'S PARADE (kompozytor)
Henryk Wars urodził się 29 grudnia 1902 roku w Warszawie. Pochodził z muzykalnej rodziny - jedna jego siostra była śpiewaczką operową (śpiewała nawet w teatrze La Scala!), druga pianistką. W 1906 roku cała rodzina przeprowadziła się do Francji. Wrócili do kraju tuż przed wybuchem I wojny światowej. W 1920 roku zdał maturę, zaciągnął się jako ochotnik do wojska i brał udział w wojnie polsko-sowieckiej. Po wystąpieniu z armii podjął studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim, równocześnie studiował malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych. Po prywatnym przesłuchaniu u Emila Młynarskiego otrzymał stypendium, porzucił studia i przeniósł się do Państwowego Konserwatorium Muzycznego. Studia odbył w klasie fortepianu pod kierunkiem Henryka Melcera, w klasie kompozycji pod kierunkiem Romana Statkowskiego i w klasie dyrygentury pod kierunkiem Emila Młynarskiego. Po otrzymaniu dyplomu w 1925 roku przez dwa lata służył w podchorążówce we Włodzimierzu. Po zakończeniu służby komponował piosenki kabaretowe i muzykę taneczną opartą na muzyce jazzowej. Jego kompozycje zaczęły być popularne już w 1927 roku, pierwszą jego piosenką była wykonywana przez Tadeusza Olszę New York Times. Do najstarszych jego wielkich szlagierów należą Zatańczmy tango (1928), Jak pani się ten pan podoba (1928) i On nie powróci już (1929).
Jako muzyk karierę zaczynał w orkiestrze Henryka Golda. Na początku 1928 roku grał w teatrze Nowe Perskie Oko wariacje jazzowe w duecie fortepianowym z Jerzym Kaminem. Następnie pracował w teatrze Morskie Oko. Dla potrzeb tego teatru założył jesienią 1928 zespół revellersów "Jazz Singers" wzorowany na zespołach amerykańskich. W skład wchodzili Eugeniusz Bodo, Tadeusz Olsza, Ludwik Sempoliński i Jerzy Roland. Wars akompaniował im na fortepianie, a także śpiewał mikstem, czyli imitował głos kobiecy. Na scenie Morskiego Oka grywał także jazzowe duety fortepianowe z Leonem Boruńskim, późniejszym laureatem Konkursu Chopinowskiego. Szybko stał się jednym z najbardziej cenionych muzyków i kompozytorów. W późniejszych latach pisał muzykę do operetek i komedii muzycznych, m.in. Pan minister i dessous (1935) czy Kariera Alfa Omegi (1936). Był dyrygentem i aranżerem w teatrach muzycznych i rewiowych (m.in. Letnim, Cyganerii), Przede wszystkim jednak komponował piosenki, z których wiele stawało się szlagierami, nie tylko w Polsce: w 1934 roku w Paryżu jego piosenka Miłość ci wszystko wybaczy z filmu Szpieg w masce została nagrana przez jednego z najpopularniejszych rosyjskich pieśniarzy, Piotra Leszczenkę.
W latach trzydziestych Henryk Wars dzielił czas pomiędzy pracę dla filmu, kabaretu i wydawnictw płytowych. Przygodę z filmem zaczął opracowaniem muzycznym do polskiej wersji filmu Rewia Hollywoodu (Hollywood Revue). Niedługo potem skomponował muzykę do jednego z pierwszych polskich filmów dźwiękowych: Na Sybir Henryka Szaro. Muzyka filmowa Warsa także "chwyciła" i wkrótce posypały się zamówienia na ilustracje muzyczne i piosenki do kolejnych filmów. Po premierze Na Sybir za namową Warsa prezydent Ignacy Mościcki ułatwił sprowadzenie do Polski aparatury do nagrywania filmów dźwiękowych (dotychczas polskie filmy udźwiękawiano w Berlinie). W latach trzydziestych Henryk Wars skomponował muzykę do blisko 50 filmów fabularnych, wiele z nich było udźwiękowionych przez jego orkiestrę. Jego piosenki filmowe od razu stawały się przebojami, a wiele z nich do dziś cieszy się popularnością wśród kolejnych pokoleń wykonawców i słuchaczy. Henryk Wars był także członkiem zarządu Związku Autorów i Kompozytorów Scenicznych (ZAiKS).
Po wybuchu II wojny światowej jako żołnierz Henryk Wars dostał się do niewoli niemieckiej, następnie do sowieckiej, skąd udało mu się uciec. Przedostał się do Lwowa i założył tam polski zespół rewiowy Tea-Jazz, składający się z pokaźnego big bandu i zespołu polskich artystów: tancerzy, aktorów i piosenkarzy (m.in. Eugeniusz Bodo, Albert Harris, Gwidon Borucki, Renata Bogdańska, Jerzy i Sława Ney). Występowali we Lwowie, a także jeździli z koncertami po Związku Radzieckim. W 1941 roku cały zespół przedostał się do Tocka, gdzie tworzyła się polska armia i wkrótce został włączony do II Korpusu. Na początku 1942 roku wraz z armią polską przedostali się do Iranu. W Pahlewi nastąpiła reorganizacja zespołów rewiowych i teatralnych i orkiestra Henryka Warsa została przyłączona do czołówki teatralnej Ref-Rena. Henryk Wars w stopniu podporucznika przebył cały szlak wędrówki II Korpusu Armii Polskiej na Wschodzie: przez Irak, Palestynę Syrię, Egipt - aż do Włoch. Komponował muzykę do przedstawień czołówki teatralnej, składającej się z aktorów, śpiewaków, muzyków i tancerzy. Popularnością cieszyły się zarówno jego piosenki, jak i marsze wojskowe (Marsz zwycięstwa) oraz polska muzyka ludowa (m.in. Fantazja polska, Taniec zbójnicki). Zespół koncertował nie tylko dla polskich żołnierzy - był także zespołem reprezentacyjnym Armii Polskiej i niejednokrotnie występował na oficjalnych uroczystościach dla dostojników i dyplomatów.
W 1947 roku po demobilizacji wyjechał do USA. Przez pierwsze kilka lat miał problemy ze znalezieniem pracy w zawodzie. W tym okresie pisał muzykę symfoniczną, której jednak nie publikował. Od początku lat 50-tych komponował muzykę do drugorzędnych produkcji filmowych, potem nawiązał współpracę z wytwórnią filmową Jonha Wayne'a. W następnych latach zyskał na rynku amerykańskim duże uznanie i popularność, jako kompozytor był angażowany przez największe koncerny w Hollywood. Jednym z największych jego sukcesów była muzyka do filmu, a następnie serialu Flipper (Mój przyjaciel delfin). Komponował także muzykę rozrywkową. Jego piosenki śpiewali najpopularniejsi amerykańscy wykonawcy, m.in. Doris Day, Branda Lee czy Bing Crosby.
W 1967 roku odwiedził Polskę. Dokonał wtedy kilku nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Zmarł 1 września 1977 w Los Angeles.
Pod koniec lat dwudziestych Henryk Wars nawiązał współpracę z wytwórnią płytową Syrena-Record. Jej początki były nietypowe - został zatrudniony jako... rysownik, aby sporządzić plakat reklamowy tej firmy. Wkrótce potem zaczął w niej pracować jako dyrygent. W tamtych czasach każda wytwórnia miała własną orkiestrę. Od jesieni 1928 Henryk Wars przy niektórych nagraniach dyrygował orkiestrą taneczną Syreny-Record. Od początku 1930 do wiosny 1931 roku dyrygował orkiestrą warszawskiej filii firm Odeon i Parlophon. Od sezonu 1931/32 Henryk Wars wrócił do Syreny-Record i został jej dyrektorem muzycznym. W 1931 roku dla potrzeb Syreny-Record stworzył profesjonalny chór revellersów pod nazwą Chór Warsa (jako konkurencję dla Chóru Dana, który wówczas związany był kontraktem z konkurencyjnym Odeonem). Chór ten występował w teatrze Morskie Oko, wziął udział w filmie Leonarda Buczkowskiego Szyb L-23, a także wystąpił na premierze tego filmu w kinie Hollywood.
Pod koniec sezonu 1933/34 Henryk Wars odszedł z Syreny, a jego stanowisko objął Iwo Wesby. Po odejściu, dla potrzeb wytwórni Columbia założył kolejny chór revellersów: Weseli Chłopcy z Columbii; zespół ten także występował w warszawskich kabaretach. Od sezonu 1936/37 Henryk Wars na zmianę z Iwo Wesbym ponownie dyrygował orkiestrą Syreny-Record.
Kolejne nagrania orkiestry Henryka Warsa pochodzą już z czasów wojny. We wrześniu 1940 roku podczas występów w Moskwie zespół Tea-Jazz Henryka Warsa nagrał serię utworów tanecznych i polskich piosenek śpiewanych po rosyjsku (m.in. przez Eugeniusza Bodo, Alberta Harrisa czy debiutującą Renatę Bogdańską). Bodaj najmniej znanymi nagraniami płytowymi Henryka Warsa są nagrania Orkiestry Teatru Rewiowego Armii Polskiej na Wschodzie pod jego dyrekcją, utrwalone w 1946 roku we Włoszech. W kwietniu 1946 roku orkiestra ta dokonała serii nagrań polskiej muzyki ludowej skomponowanej przez Warsa oraz kilku piosenek w wykonaniu Adama Astona. Kilka kompozycji Warsa orkiestra ta nagrała także latem 1946 roku. W późniejszych latach jego dorobek fonograficzny był dużo mniejszy: w Stanach Zjednoczonych na płytach wydawano jego muzykę filmową.