PAPA SIĘ ŻENI
Strona główna / Baza filmów / Filmy / PAPA SIĘ ŻENI
  • Kraj: Polska
  • Rok produkcji: 1936
  • Premiera: 11 XII 1936


Reżyseria
Scenariusz
Pierwowzór literacki
komedia Wincentego Rapackiego jr.
Kierownictwo artystyczne
Projekty kostiumów
Muzyka
Słowa piosenek
Aparatura
British Acoustic
Charakteryzacja
Fotosy
Kierownictwo produkcji
Produkcja
Leo-Film
Atelier
Sfinks
Laboratorium
Sfinks

Obsada aktorska:

Lidia Wysocka (Lili), Mira Zimińska (Mira Stella, artystka, matka Lili), Franciszek Brodniewicz (Roberto Visconti, śpiewak, ojciec Lili), Zbigniew Rakowiecki (Jerzy Murski, dziennikarz), Jadwiga Andrzejewska (Jadzia, przyjaciółka Lili), Antoni Fertner (baron Julian von Wandel, adorator Miry), Janina Macherska (Stasiowa, gospodyni Miry), Władysław Grabowski (Ralfini, artysta, adorator Miry), Stanisław Sielański (Jan, służący Viscontiego), Stefania Betcherowa (matka Jadzi), Wincenty Rapacki jr. (impresario Viscontiego), Fryderyk Jarossy (dyrektor teatru), Wacław Zdanowicz (ojciec Jerzego), Stanisław Grolicki (redaktor naczelny), Edmund Minowicz (dziennikarz), Jerzy Sulima-Jaszczołt (reżyser rewii), Filip Ende (autor rewii), Eugeniusz Koszutski (inspicjent), Janina Martini (Janka, wielbicielka Viscontiego), Wacława Szczuka (Agata, wielbicielka Viscontiego), Stefania Górska (tancerka), Zofia Mirska (tancerka), Klara Belska (tancerka), Ziutek Kudła (boy), Henryk Wars (dyrygent w teatrze), Bolesław Mucman (basista w orkiestrze), August Agbola O’Brown (banjonista występujący z Mirą)
  • Treść
  • O filmie
  • Głosy prasy
  • Ciekawostki
  • Galeria

Jerzy Murski, młody dziennikarz „Dzwonka Wieczornego”, podejmuje się przeprowadzić wywiad z kapryśną gwiazdą teatru Olimpia - Mirą Stellą. Naczelny obiecuje mu roczny kontrakt redaktora, jeśli uda mu się też porozmawiać  ze sławnym śpiewakiem Robertem Visconti, który po 17 latach wrócił do kraju. Do Stelli przyjeżdża niespodziewanie jej 17-letnia córka Lili wraz ze swoją koleżanką Jadzią. Skończyła pensję i nie wiedząc, co ze sobą zrobić przyjechała do matki. Stella, nie chcąc się przyznać, że ma dorosłą córkę, prosi Lili, by nazywała ją siostrą.

Jerzy, który jest sąsiadem Stelli, zakrada się do jej mieszkania. Spotyka Lili, która przedstawia się jako siostra Stelli. Jerzy jest nią oczarowany. Tymczasem Mira wyjawia baronowi Waldenowi, swojemu długoletniemu adoratorowi, że ma córkę z Robertem Visconti. Baron nie rezygnuje z matrymonialnych zamiarów. Pisze oświadczenie, w którym przyrzeka zapomnieć, że Visconti jest ojcem jego przyszłej córki. Kartkę znajduje Lili i postanawia pogodzić swoich rodziców. Baron spotyka Jadzię. Jest przekonany, że to córka Miry, więc mówi jej, że wkrótce będzie jej ojcem. Jadzia odpowiada mu, że ma już ojca, którego bardzo kocha.

Lili udaje się do Viscontiego, by wyznać mu, że jest jego córką. Służący przekazuje, że przyszła młoda kobieta w sprawie dziecka. Zazdrosny Jerzy sądzi, że Lili kocha się w śpiewaku. Przy pomocy Jadzi Lili doprowadza do spotkania rodziców. Robert zapewnia Stellę, że myślał o niej przez te 17 lat. Kobieta mu nie wierzy, ale przyjmuje jego zaproszenie na kolację. W tej samej restauracji wieczór spędza Lili w towarzystwie Jadzi i Jerzego. Widząc matkę i ojca, mówi, że jest to najszczęśliwszy dzień w jej życiu. Jerzy sądzi, że to wyznanie jego dotyczy. Lili jest w nim zakochana, ale najważniejsze, by pogodzili się wciąż kłócący się rodzice. Znów udaje się do Viscontiego, gdzie spotyka Jerzego, który robi jej awanturę. Lili zapewnia, że Roberta kocha, ale tylko jak ojca. Visconti, który niczego nie rozumie, oczekuje od Miry wyjaśnień. Czekając na nią w salonie, spotyka Lili, która chce mu przynieść dzidziusia, by udowodnić podobieństwo. Robert, który nie domyśla się, że chodzi o fotografię, ucieka. Obrażona Mira zgadza się na małżeństwo z baronem. Jadzia, widząc przez dziurkę od klucza, że Mira ma w ręku rewolwer, a potem słysząc strzał, zawiadamia Viscontiego, że wydarzyło się nieszczęście. Alarm okazuje się fałszywy. Robert dowiaduje się wreszcie, że Lili jest jego córką. Godzi się z Mirą. Jerzy prosi o rękę Lili. Szczęściu obu par nic już nie stoi na przeszkodzie.

 



wpisz szukany:


1913, 1918, 1919, 1922, 1923, 1924, 1925, 1926, 1927, 1928, 1929, 1930, 1931, 1932, 1933, 1934, 1935, 1936, 1937, 1938, 1939
10% DLA MNIE
ABC MIŁOŚCI
ADA, TO NIE WYPADA!
BARTEK ZWYCIĘZCA
BĘDZIE LEPIEJ
BEZIMIENNI BOHATEROWIE
BIAŁY MURZYN
BIAŁY ŚLAD
BOHATEROWIE SYBIRU
CHAM
CÓRKA GENERAŁA PANKRATOWA
CYGANKA AZA
CZARNE DIAMENTY
DOKTÓR MUREK
DOROŻKARZ NR 13
DRUGA MŁODOŚĆ
DWIE JOASIE
DZIEJE GRZECHU
DZIEŃ WIELKIEJ PRZYGODY
DZIESIĘCIU Z PAWIAKA
DZIEWCZĘTA Z NOWOLIPEK
DZIEWCZYNA SZUKA MIŁOŚCI
DZIŚ MAMY BAL
FLORIAN
FREDEK USZCZĘŚLIWIA ŚWIAT
GEHENNA
GENIUSZ SCENY
GRANICA
HALKA
IWONKA
JA TU RZĄDZĘ
JADZIA
JANKO MUZYKANT
JAŚNIE PAN SZOFER
JEGO EKSCELENCJA SUBIEKT
JEGO WIELKA MIŁOŚĆ
KAŻDEMU WOLNO KOCHAĆ
KOBIETY NAD PRZEPAŚCIĄ
KOCHAJ TYLKO MNIE
KOŚCIUSZKO POD RACŁAWICAMI (1913)
KRÓLOWA PRZEDMIEŚCIA
KSIĄŻĄTKO
KSIĘŻNA ŁOWICKA
LUDZIE BEZ JUTRA
LUDZIE WISŁY
MANEWRY MIŁOSNE
MANIA. HISTORIA PRACOWNICY FABRYKI PAPIEROSÓW
MOCNY CZŁOWIEK
MOI RODZICE ROZWODZĄ SIĘ
MORALNOŚĆ PANI DULSKIEJ
MŁODY LAS
NIEDORAJDA
NIEWOLNICY ŻYCIA
O CZYM MARZĄ KOBIETY
O CZYM SIĘ NIE MÓWI
OSTATNIA BRYGADA
PAN TADEUSZ
PAN TWARDOWSKI
PAPA SIĘ ŻENI
PAWEŁ I GAWEŁ
PIERWSZA MIŁOŚĆ KOŚCIUSZKI
PIĘTRO WYŻEJ
POD TWOJĄ OBRONĘ
POLICMAJSTER TAGIEJEW
POLONIA RESTITUTA
PONAD ŚNIEG
PROKURATOR ALICJA HORN
PRZEZ ŁZY DO SZCZĘŚCIA
PRZYBŁĘDA
RAPSODIA BAŁTYKU
ROBERT I BERTRAND
ROK 1863
ROK 1914
ROMEO I JULCIA
SERCE MATKI
SKRZYDLATY ZWYCIĘZCA
ŚLUBY UŁAŃSKIE
SPORTOWIEC MIMO WOLI
STRASZNY DWÓR
SYGNAŁY
SZALEŃCY
SZCZĘŚLIWA TRZYNASTKA
SZLAKIEM HAŃBY
SZPIEG W MASCE
SZTANDAR WOLNOŚCI
TAJEMNICA MEDALIONU
TAJEMNICA STAREGO RODU
TRZY SERCA
TY, CO W OSTREJ ŚWIECISZ BRAMIE
U KRESU DROGI
WACUŚ
WE WŁASNE SIDŁA
WIERNA RZEKA
WIOSNA NARCIARZY
WRZOS
WŁÓCZĘGI
ZA ZASŁONĄ
ZABAWKA
ZAMARŁE ECHO
ZEW MORZA
ZNACHOR
ŻONA I NIE ŻONA

Strona Internetowa współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Główny serwis POIiŚ