JA TU RZĄDZĘ
Strona główna / Baza filmów / Filmy / JA TU RZĄDZĘ
  • Kraj: Polska
  • Rok produkcji: 1939
  • Premiera: 23 XII 1941


Tytuł angielski
I AM IN CHARGE HERE
Pierwowzór literacki
powieść Wincentego Rapackiego jr. Romans pani majstrowej
Słowa piosenek
Charakteryzacja
Produkcja
Lira-Film

Obsada aktorska:

Ina Benita (Joasia Kopytkiewiczówna, córka szewca), Zbigniew Rakowiecki (hrabia Józio Lulewicz), Mieczysława Ćwiklińska (hrabina Lulewiczowa, matka Józia), Władysław Grabowski (hrabia Anatol Rzeszotarski, wuj Józia), Józef Orwid (Wirgiliusz Kopytkiewicz, szewc, ojciec Joasi), Zygmunt Chmielewski (prezes Bonifacy Żurek-Żurkowski, ojciec Kici), Stanisław Sielański (Józio, czeladnik szewski), Ludwik Sempoliński (Wacław, kompozytor, przyjaciel hrabiego Józia i Lolity), Loda Niemirzanka (Lolita, śpiewaczka, przyjaciółka hrabiego Józia i Wacława), Janina Martini (Kicia, córka prezesa), Czesław Skonieczny (klient w zakładzie szewskim), Amelia Rotter-Jarnińska (klientka w zakładzie szewskim), Chór Dana (czeladnicy szewscy), Adam Wysocki (Kwapiszewski, czeladnik szewski), Tadeusz Jasłowski (czeladnik szewski), Tadeusz Bogdanowicz (czeladnik szewski), Mieczysław Ziołowski (czeladnik szewski), Roman Dereń (Baptysta, lokaj hrabiego Józia), Jan Ciecierski (John, lokaj prezesa), Gustawa Błońska (Agnieszka, pokojówka hrabiego Rzeszotarskiego), Ziemowit Karpiński (fotograf), Jerzy Bielenia (birbant), Tadeusz Pilarski jr. ("baron" na przyjęciu u prezesa), Stefania Betcherowa ("profesorowa" na przyjęciu u prezesa), Zofia Mellerowicz ("wujenka" na przyjęciu u prezesa), Zofia Wilczyńska (kobieta na przyjęciu u prezesa), Mieczysław Winkler (mężczyzna na wyścigach)
  • Treść
  • O filmie
  • Głosy prasy
  • Galeria

Warszawa. Hrabia Józio Lulewicz, korzystając z rodzinnego majątku, prowadzi beztroskie życie. Pewnego ranka wraca z kolegami z całonocnej zabawy. Wybija szybę w zakładzie szewskim na Starym Mieście i ucieka. Wacław, przyjaciel Józia, jest kompozytorem. Pisze właśnie operetkę, którą chce wystawić z udziałem śpiewaczki Lolity, swojej narzeczonej. Ma nadzieję, że Józio sfinansuje ich nowy teatr muzyczny. Niestety, matka hrabiego stanowczo się temu sprzeciwia.

Józio idzie do zakładu szewskiego, by zapłacić za wyrządzoną szkodę. Okazuje się, że właściciel, majster Kopytkiewicz, szuka ucznia. Józio podaje się za chłopaka z prowincji i zostaje przyjęty do pracy. Wierzy, że matka, by uniknąć kompromitacji, da mu pieniądze na otwarcie teatru. Po kilku dniach Józio poznaje Joannę, córkę właściciela. Zakochuje się w niej od pierwszego wejrzenia. Ona bierze go za prostego, niewykształconego chłopaka. Codziennie wieczorem uczy go czytać i pisać. Nie pozostaje też obojętna na jego względy.

Hrabia Rzeszotarski, wuj Józia, przynosi mu pieniądze od matki na otwarcie teatru. Józio odmawia. Chce nadal pracować u szewca i sam zarabiać. Hrabia Rzeszotarski spotyka prezesa Żurek-Żurkowskiego. Opowiada mu o Józiu, swoim siostrzeńcu, który na złość matce został czeladnikiem. Prezes wpada na pomysł, by Józio ożenił się z jego córką, Kicią. Idzie do zakładu szewskiego, by w tajemnicy porozmawiać z przyszłym zięciem. Nieświadomy pomyłki, zaprasza na przyjęcie Józia, ale nie hrabiego, tylko starszego czeladnika, jego imiennika. Na przyjęciu „hrabia” Józio popełnia co chwilę gafy i niezręczności. Nie przeszkadza to  prezesowi w ogłoszeniu zaręczyn swojej córki.

W tym czasie Wacław i Lolita usiłują przekonać Lulewicza, by przyjął pieniądze od matki. Józio, zakochany w Joasi, nie chce o tym słyszeć. Skutek przynosi dopiero intryga przygotowana przez Wacława. W efekcie Joasia, która dowiaduje się prawdy o Józiu, nie chce go znać. Równocześnie wyjaśnia się, że Józio, zaręczony z Kicią, nie jest hrabią. Hrabia Rzeszotarski godzi zwaśnioną parę. Józio żeni się z Joanną. Rok później cała rodzina spotyka się przy kołysce małego Ignasia, ich dziecka.   

 

  



wpisz szukany:


1913, 1918, 1919, 1922, 1923, 1924, 1925, 1926, 1927, 1928, 1929, 1930, 1931, 1932, 1933, 1934, 1935, 1936, 1937, 1938, 1939
10% DLA MNIE
ABC MIŁOŚCI
ADA, TO NIE WYPADA!
BARTEK ZWYCIĘZCA
BĘDZIE LEPIEJ
BEZIMIENNI BOHATEROWIE
BIAŁY MURZYN
BIAŁY ŚLAD
BOHATEROWIE SYBIRU
CHAM
CÓRKA GENERAŁA PANKRATOWA
CYGANKA AZA
CZARNE DIAMENTY
CZY LUCYNA TO DZIEWCZYNA?
DOKTÓR MUREK
DOROŻKARZ NR 13
DRUGA MŁODOŚĆ
DWIE JOASIE
DZIEJE GRZECHU
DZIEŃ WIELKIEJ PRZYGODY
DZIESIĘCIU Z PAWIAKA
DZIEWCZĘTA Z NOWOLIPEK
DZIEWCZYNA SZUKA MIŁOŚCI
DZIŚ MAMY BAL
FLORIAN
FREDEK USZCZĘŚLIWIA ŚWIAT
GEHENNA
GENIUSZ SCENY
GRANICA
HALKA
IWONKA
JA TU RZĄDZĘ
JADZIA
JANKO MUZYKANT
JAŚNIE PAN SZOFER
JEGO EKSCELENCJA SUBIEKT
JEGO WIELKA MIŁOŚĆ
KAŻDEMU WOLNO KOCHAĆ
KOBIETY NAD PRZEPAŚCIĄ
KOCHA... LUBI... SZANUJE...
KOCHAJ TYLKO MNIE
KOŚCIUSZKO POD RACŁAWICAMI (1913)
KRÓLOWA PRZEDMIEŚCIA
KSIĄŻĄTKO
KSIĘŻNA ŁOWICKA
KULT CIAŁA
KŁAMSTWO KRYSTYNY
LUDZIE BEZ JUTRA
LUDZIE WISŁY
MANEWRY MIŁOSNE
MANIA. HISTORIA PRACOWNICY FABRYKI PAPIEROSÓW
MOCNY CZŁOWIEK
MOGIŁA NIEZNANEGO ŻOŁNIERZA
MOI RODZICE ROZWODZĄ SIĘ
MORALNOŚĆ PANI DULSKIEJ
MŁODY LAS
NIEDORAJDA
NIEWOLNICY ŻYCIA
O CZYM MARZĄ KOBIETY
O CZYM SIĘ NIE MÓWI
OSTATNIA BRYGADA
PAN TADEUSZ
PAN TWARDOWSKI
PAPA SIĘ ŻENI
PAWEŁ I GAWEŁ
PIERWSZA MIŁOŚĆ KOŚCIUSZKI
PIĘTRO WYŻEJ
POD TWOJĄ OBRONĘ
POLICMAJSTER TAGIEJEW
POLONIA RESTITUTA
PONAD ŚNIEG
PROKURATOR ALICJA HORN
PRZEZ ŁZY DO SZCZĘŚCIA
PRZYBŁĘDA
RAPSODIA BAŁTYKU
ROBERT I BERTRAND
ROK 1863
ROK 1914
ROMEO I JULCIA
SERCE MATKI
SKRZYDLATY ZWYCIĘZCA
ŚLUBY UŁAŃSKIE
SPORTOWIEC MIMO WOLI
STRASZNA NOC
STRASZNY DWÓR
SYGNAŁY
SZALEŃCY
SZCZĘŚLIWA TRZYNASTKA
SZLAKIEM HAŃBY
SZPIEG W MASCE
SZTANDAR WOLNOŚCI
TAJEMNICA MEDALIONU
TAJEMNICA STAREGO RODU
TRZY SERCA
TY, CO W OSTREJ ŚWIECISZ BRAMIE
U KRESU DROGI
WACUŚ
WE WŁASNE SIDŁA
WIERNA RZEKA
WIOSNA NARCIARZY
WRZOS
WŁÓCZĘGI
ZA ZASŁONĄ
ZABAWKA
ZAMARŁE ECHO
ZEW MORZA
ZNACHOR
ŻONA I NIE ŻONA

Strona Internetowa współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Główny serwis POIiŚ