ZAPYTANIE OFERTOWE – WSPARCIE SERWISOWE DLA SYSTEMU NAS/SAN
Dodano: 09.12.2013

 

Projekt „ Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie ”

jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

w ramach XI Priorytetu Kultura i dziedzictwo kulturowe Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

 

Warszawa, 06.12.2013 r.

 

FILMOTEKA NARODOWA

www.fn.org.pl

ul. Puławska 61

00-724 Warszawa

 

Zapytanie ofertowe – WSPARCIE SERWISOWE dla systemu NAS/SAN

 

W imieniu Filmoteki Narodowej, zwracam się do Pana z prośbą o przedstawienie szacunkowej wartości wykonania serwisu systemu komputerowego do rekonstrukcji cyfrowej obrazu filmowego z archiwum NAS/SAN wyprodukowanego przez firmę HP.

System ten został zakupiony w 2011 roku i posiada gwarancję.

Lokalizacja systemu: na terenie Archiwum Filmowego Chełmska w Zespole Restauracji Taśmy Filmowej na terenie Filmoteki Narodowej przy ul. Chełmskiej 21 w Warszawie.

Uprzejmie proszę o podanie składowych kosztów w formie uproszczonej w poniżej zaproponowanej tabeli kalkulacyjnej.

W celu poznania dokładnego opisu systemu i stanu technicznego umożliwimy wskazanym osobom wgląd w dokumentację techniczną oraz weryfikację na miejscu w Zespole Restauracji Taśmy Filmowej od dnia 06 grudnia 2013 do dnia 20 grudnia 2013 w godzinach 8.30 do 16.00.

W załączeniu tabela z wymaganym zakresem czynności wchodzących w skład odpłatnego serwisu systemu komputerowego do rekonstrukcji cyfrowej obrazu filmowego z archiwum NAS/SAN w terminie od 01 stycznia 2014 r. do 25 czerwca 2014 r.

 

Uprzejmie proszę o podanie terminu ważności oferty.

Odpowiedź proszę przesyłać na adres: psmietanka@fn.org.pl ,faxem 22 841 66 15 lub dostarczyć do biura na ul. Chełmską 21 do dn. 20.12.2013 r.

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

Paweł Śmietanka

Głowny Specjalista ds. Digitalizacji Zbiorów Filmowych

 

FILMOTEKA NARODOWA ZRTF

www.fn.org.pl

ul. Chełmska 21

tel. 22 841 66 16

fax. 22 841 66 15

 

 

 

ZREKONSTRUOWANY ZEW MORZA ZACHWYCIŁ ILUZJONOWĄ PUBLICZNOŚĆ!
Dodano: 04.12.2013

W ostatni weekend listopada zaprezentowaliśmy miłośnikom kina niemego zrekonstruowany „Zew morza” (Polska 1927) – pierwszy w historii rodzimej kinematografii film morski w reżyserii jednego z najważniejszych twórców tamtego okresu – Henryka Szaro. Dwóm re-premierowym pokazom – 29 i 30 listopada towarzyszyła muzyka na żywo autorstwa (i pod kierownictwem) Krzesimira Dębskiego – znanego kompozytora muzyki filmowej, dyrygenta, skrzypka jazzowego, aranżera i producenta muzycznego we własnej osobie. Zarówno muzyka, jak i zrekonstruowany w Filmotece Narodowej w ramach projektu NITROFILM film niewątpliwie miłosny, acz pełen sensacyjnych wydarzeń z morzem w tle, najwyraźniej przypadły do gustu wymagającej publiczności Iluzjonu. Tak przynajmniej można sądzić po żywiołowym aplauzie rozentuzjazmowanej widowni. Zdaje się, że serca widzów kupił dwunastoletni Tadzio Fijewski (Stach) w swej debiutanckiej roli filmowej, Krysia Długołęcka (odtwórczyni roli siedmioletniej Hanki) oraz maskotka tegorocznej re-premiery - rasowy buldog, którego długo wyczekiwane pojawienie się na ekranie echem odbiło się na widowni szeptanym tu i ówdzie: jest i piesek, nareszcie!
 
fot. Łukasz Gawroński
 

Uczestnicy re-premiery mieli również okazją poznać „od podszewki” losy filmu „Zew morza” od momentu jego realizacji po współczesny proces przywrócenia go widowni. Za pośrednictwem materiałów ikonograficznych i reprintów archiwaliów ze zbiorów Filmoteki Narodowej w pięknej oprawie graficznej wystawa, prezentowana na monitorach dotykowych, przybliżyła biografie aktorów, ekipy filmowej, a także odbiór filmu po jego premierze. Ponadto dzięki ustaleniom pracowników Filmoteki Narodowej przedstawione zostały dokładne lokalizacje realizacji zdjęć, to jak te miejsca wyglądają współcześnie oraz rodzaje okrętów, które pojawiają się w filmie. Osobną częścią wystawy jest prezentacja poszczególnych etapów restauracji oryginalnej kopii filmowej „Zewu morza” oraz podsumowanie projektu „Nitro”.
 
 
 
 
 
Re-premiera „Zewu morza” z muzyką na żywo zamyka realizowany przez Filmoteką Narodową od 2009 projekt NITROFILM („Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie”), w ramach którego do tej pory zaprezentowaliśmy szerokiej publiczności w pełni zrekonstruowane filmy: „Mania. Historia pracownicy fabryki papierosów” (reż. Eugen Illés, Niemcy 1918) z muzyką Jerzego Maksymiuka (Filharmonia Narodowa, 2011) oraz pierwszą ekranizację epopei narodowej Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz” (Polska 1928) w reżyserii Ryszarda Ordyńskiego (kino Iluzjon, 2012). Wszystkie trzy filmy przypomnieliśmy publiczności w minioną niedzielę – 1 grudnia.
W związku z dobiegającym końca projektem NITROFILM w dniach 28 – 29 listopada w Iluzjonie zorganizowaliśmy międzynarodową konferencję „Digital vs. Original. Nowe Źródło Historii”. W ramach podsumowania projektu wraz z dwudziestoma sześcioma badaczami z zakresu archiwistyki i historii kina, nie bez udziału aktywnych słuchaczy zastanawialiśmy się nad nieistniejącymi „w czasach analogowych” kontekstami, które stwarza proces cyfryzacji, którego naszym zdaniem zdecydowanie nie należy rozumieć jedynie jako przezroczystą zmianą nośnika. Wśród naszych gości znaleźli się Mariann Lewinsky z Uniwersytetu w Zurychu, kuratorka festiwalu Il Cinema Ritrovato, Annike Kross z Eye Film Institute, czy Andriy Doroszenko z Zakładu Filmoznawstwa Instytutu Sztuki, Etnologii i Folklorystyki Narodowej Akademii Nauk Ukrainy. Duże zainteresowanie tematem dotyczącym relacji między oryginałem, a jego wersją cyfrową odzwierciedliła liczna obecność publiczności (około 100 słuchaczy!).
 
Konferencja „Digital vs. Original. Nowe Źródło Historii”
 
 
Annike Kross z Eye Film Institute
 
Mariann Lewinsky z Uniwersytetu w Zurychu, kuratorka festiwalu Il Cinema Ritrovato
 
 
Andriy Doroszenko z Zakładu Filmoznawstwa Instytutu Sztuki, Etnologii i Folklorystyki Narodowej Akademii Nauk Ukrainy
 
 
Monika Supruniuk z Filmoteki Narodowej
 
 
 
Re-premiera filmu "Zew morza"
 
fot. Łukasz Gawroński
 
fot. Łukasz Gawroński Dyrektor Filmoteki Narodowej Tadeusz Kowalski
 
fot. Łukasz Gawroński
 
fot. Łukasz Gawroński kompozytor Krzesimir Dębski z muzykami
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------

Projekt NITROFILM (pełna nazwa: Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie) zajmuje się ratowaniem najcenniejszego zbioru archiwum – kolekcji przedwojennych polskich filmów fabularnych, zachowanych na łatwopalnych taśmach nitro (nośnikach oryginalnych, pochodzących z okresu, w jakim film powstał). Realizowany od 2009 roku projekt obejmuje 43 tytuły. Dzięki digitalizacji, pracom porównawczym i rekonstrukcji w najwyższej technologii możliwe jest tworzenie nowych, jak najpełniejszych kopii danego filmu. Pełnej rekonstrukcji zostały poddane do tej pory: „Mania. Historia pracownicy fabryki papierosów” (reż. Eugen Illés, 1918) i „Pan Tadeusz” (reż. Ryszard Ordyński, 1928). Trzecim filmem jest „Zew morza” (reż. Henryk Szaro, 1927). Uroczysta re-premiera filmu „Mania” z towarzyszeniem muzyki skomponowanej przez Jerzego Maksymiuka, w wykonaniu Wrocławskiej Orkiestry Kameralnej LEOPOLDINUM pod dyrekcją kompozytora odbyła się w 2011 roku w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Film z muzyką na żywo został następnie pokazany w pięciu stolicach europejskich, w ramach programu kulturalnego Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej 2011. W listopadzie 2012 roku re-premierą pierwszej ekranizacji epopei narodowej Adama Mickiewicza z muzyką Tadeusza Woźniaka, zainaugurowaliśmy działalność odrestaurowanego, zabytkowego kina Iluzjon – Muzeum Sztuki Filmowej. Objęte honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego wydarzenie równolegle odbyło się w Wilnie oraz blisko czterdziestu kinach Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych całej Polsce. Projekt NITROFILM umożliwił utworzenie wyspecjalizowanej Pracowni Restauracji Taśmy Filmowej w Filmotece Narodowej, co daje Filmotece Narodowej szerokie możliwości realizacji kolejnych projektów konserwatorskich i digitalizacyjnych.
 
Organizator:
 
 
 
Patroni medialni:
 
Kompozycja muzyki do filmu „Zew Morza” uzyskała dofinansowanie ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
 


The Website is co-financed by the European Union from the European Regional Development Fund
within the framework of the Operational Programme – Infrastructure and Environment.