KAŻDEMU WOLNO KOCHAĆ
Strona główna / Baza filmów / Filmy / KAŻDEMU WOLNO KOCHAĆ
  • Kraj: Polska
  • Rok produkcji: 1933
  • Premiera: 24 II 1933


Scenografia
Słowa piosenek
Choreografia
Dźwięk
Aparatura
Tobis-Klangfilm
Charakteryzacja
Kierownictwo produkcji
Produkcja
Blok-Muza-Film
Laboratorium
Falanga
Dystrybucja
Muza-Film

Obsada aktorska:

Mariusz Maszyński (Alojzy Kędziorek, muzyk), Liliana Zielińska (Renia, córka Sagankiewiczów), Adolf Dymsza (Hipek Brdęcki, bezrobotny kelner), Mira Zimińska (Lodzia, pokojówka Sagankiewiczów), Stanisława Kawińska (Weronika, żona Sagankiewicza), Józef Orwid (Pulweriusz Sagankiewicz, właściciel kamienicy), Czesław Skonieczny (Maciej Baleron), Ludwik Lawiński (Pech, dyrektor teatru Wesoły Sandacz), Janina Brochwiczówna (gwiazda rewii), Witold Conti (gwiazdor rewii), Juliusz Łuszczewski (Bobek, reżyser), Julian Krzewiński (komornik), Ludwik Fritsche (profesor Robaczek, dyrektor instytutu), Stanisław Łapiński (burmistrz Wygłupina), Marian Jastrzębski (Grypsik, woźny w teatrze), Helena Buczyńska (kobieta w pociągu), Feliks Chmurkowski (gość na przyjęciu), Eugeniusz Koszutski (gość na przyjęciu), Ryszard Misiewicz (gość na przyjęciu), Maria Chmurkowska (gość na przyjęciu), Hilda Skrzydłowska (gość na przyjęciu), Marian Domosławski (lekarz w instytucie), Michał Halicz (pielęgniarz w instytucie), Henryk Małkowski (dozorca Antoni), Józef Redo (artysta rewii), Zygmunt Regro-Regirer (uczestnik licytacji), Jan Bonecki (puzonista w orkiestrze w instytucie), Jerzy Klimaszewski (banjonista w orkiestrze w instytucie), Stefan Laskowski (puzonista w orkiestrze w instytucie), Józef Porębski (trębacz w orkiestrze w instytucie), Tadeusz Bocheński (głos spikera radiowego), Henryk Rzętkowski (pracownik w majątku Balerona), Józef Kondrat (mężczyzna na widowni), Gustawa Błońska (kobieta na widowni), Mieczysław Bil-Bilażewski (tancerz na dancingu), Zygmunt Karasiński (dyrygent orkiestry w teatrze Wesoły Sandacz), Szymon Kataszek (pianista w orkiestrze w teatrze Wesoły Sandacz), Maria Bańkowska, Felicja Korzelska, Aniela Małkowska, Zygmunt Jaroszewski (puzonista w orkiestrze w teatrze Wesoły Sandacz), Filip Ende (uczestnik licytacji), Klara Sarnecka, Alina Żeliska, Genowefa Oranowska, Jerzy Boroński, Janusz Brodnicki, Kazimierz Jenoval, Eugeniusz Koziarski, Władysław Lewandowski, Władysław Ostrowski, Bolesław Rosłan, Lina Nikolska, Jerzy Sulima-Jaszczołt, Kazimierz Wojciechowski
  • Treść
  • Głosy prasy
  • Ciekawostki
  • Galeria

Alojzy Kędziorek, ubogi kompozytor, mieszka w warszawskiej kamienicy. Kocha się z wzajemnością w Reni, córce Sagankiewiczów, gospodarzy domu. Matka dziewczyny chce ją jednak wydać za mąż za Macieja Balerona, bogatego producenta wędlin. Sąsiad Alojzego, Hipek pożycza od niego frak, by jako kelner zarobić na przyjęciu urządzonym przez gospodarzy. Kiedy goście domagają się muzyki do tańca, Hipek sprowadza Alojzego, który zasiada do pianina. Renia jest zachwycona nieoczekiwanym spotkaniem. Alojzy śpiewa dla niej swoją nową piosenkę pt. Każdemu wolno kochać. Wkrótce w jego mieszkaniu zjawia się komornik, który choć oczarowany muzyką Alojzego, rekwiruje mu pianino.

Teatrowi Wesoły Sandacz grozi plajta. Trwają przygotowania do nowej rewii. Jednocześnie odbywa się licytacja wyposażenia. Komornik gwiżdże pod nosem motyw muzyczny usłyszany u Alojzego. Zachwyceni dyrektor Pech i reżyser Bobek jadą do Kędziorka, by kupić piosenkę do nowej rewii. Targu dobijają z Hipkiem, gdyż Alojzy nie ma czasu, bo jest zaaferowany wyjazdem Reni i jej rodziców na wieś do majątku Świntuchy, który właśnie zakupił Baleron. Muzyk biegnie na dworzec, by pożegnać się z ukochaną, ale spóźnia się. Rusza w podróż następnym pociągiem. 

Hipek, który dostał zaproszenie od dyrektora Pecha, przychodzi na premierę w towarzystwie Lodzi, pokojówki Sagankiewiczów. Piosenka Każdemu wolno kochać odnosi wielki sukces. Hipek jest przedstawiany jako jej autor.

Alojzy przypadkowo wysiada na stacji Wygłupin. Na piechotę dociera do majątku Balerona. Daje znać Reni, umawiają się następnego dnia. Świadkiem ich spotkania jest Baleron. Nasyła swoich ludzi, by rozprawili się z rywalem. Podczas bójki wpada do wody, Alojzy zaś wyrywa się napastnikom i ucieka. W Wygłupinie trafia na uroczystość otwarcia Instytutu dla Zdenerwowanych i Ogłupiałych. Nie ma w nim jeszcze żadnego pacjenta. Schwytany Alojzy, uznany za pierwszego wariata w Wygłupinie, witany jest owacyjnie. Trafia na leczenie do izolatki. Profesor Robaczek nie zaleca jednak samotności. Burmistrz miasta angażuje więc orkiestrę, której członkowie udają wariatów, by dotrzymać Alojzemu towarzystwa. Grają najnowszy przebój Każdemu wolno kochać i mówią, że kompozytor zbił na nim majątek. Alojzy cieszy się jak… wariat. Profesor Robaczek zabiera go na specjalne leczenie, z którego Alojzemu udaje się uciec.

W teatrze Wesoły Sandacz odbywa się setne przedstawienie rewii Każdemu wolno kochać. Na prośbę Reni Baleron zaprasza na nią także jej rodziców. W teatrze zjawia się też Alojzy. Hipek przedstawia go jako prawdziwego autora przebojowej piosenki. Renia porzuca Balerona. Razem z Alojzym, Hipkiem i Lodzią bierze udział w finale rewii.

 



wpisz szukany:


1913, 1918, 1919, 1922, 1923, 1924, 1925, 1926, 1927, 1928, 1929, 1930, 1931, 1932, 1933, 1934, 1935, 1936, 1937, 1938, 1939
10% DLA MNIE
ABC MIŁOŚCI
ADA, TO NIE WYPADA!
BARTEK ZWYCIĘZCA
BĘDZIE LEPIEJ
BEZIMIENNI BOHATEROWIE
BIAŁY MURZYN
BIAŁY ŚLAD
BOHATEROWIE SYBIRU
CHAM
CÓRKA GENERAŁA PANKRATOWA
CYGANKA AZA
CZARNE DIAMENTY
CZY LUCYNA TO DZIEWCZYNA?
DOKTÓR MUREK
DOROŻKARZ NR 13
DRUGA MŁODOŚĆ
DWIE JOASIE
DZIEJE GRZECHU
DZIEŃ WIELKIEJ PRZYGODY
DZIESIĘCIU Z PAWIAKA
DZIEWCZĘTA Z NOWOLIPEK
DZIEWCZYNA SZUKA MIŁOŚCI
DZIŚ MAMY BAL
FLORIAN
FREDEK USZCZĘŚLIWIA ŚWIAT
GEHENNA
GENIUSZ SCENY
GRANICA
HALKA
IWONKA
JA TU RZĄDZĘ
JADZIA
JANKO MUZYKANT
JAŚNIE PAN SZOFER
JEGO EKSCELENCJA SUBIEKT
JEGO WIELKA MIŁOŚĆ
KAŻDEMU WOLNO KOCHAĆ
KOBIETY NAD PRZEPAŚCIĄ
KOCHA... LUBI... SZANUJE...
KOCHAJ TYLKO MNIE
KOŚCIUSZKO POD RACŁAWICAMI (1913)
KRÓLOWA PRZEDMIEŚCIA
KSIĄŻĄTKO
KSIĘŻNA ŁOWICKA
KULT CIAŁA
KŁAMSTWO KRYSTYNY
LUDZIE BEZ JUTRA
LUDZIE WISŁY
MANEWRY MIŁOSNE
MANIA. HISTORIA PRACOWNICY FABRYKI PAPIEROSÓW
MOCNY CZŁOWIEK
MOGIŁA NIEZNANEGO ŻOŁNIERZA
MOI RODZICE ROZWODZĄ SIĘ
MORALNOŚĆ PANI DULSKIEJ
MŁODY LAS
NIEDORAJDA
NIEWOLNICY ŻYCIA
O CZYM MARZĄ KOBIETY
O CZYM SIĘ NIE MÓWI
OSTATNIA BRYGADA
PAN TADEUSZ
PAN TWARDOWSKI
PAPA SIĘ ŻENI
PAWEŁ I GAWEŁ
PIERWSZA MIŁOŚĆ KOŚCIUSZKI
PIĘTRO WYŻEJ
POD TWOJĄ OBRONĘ
POLICMAJSTER TAGIEJEW
POLONIA RESTITUTA
PONAD ŚNIEG
PROKURATOR ALICJA HORN
PRZEZ ŁZY DO SZCZĘŚCIA
PRZYBŁĘDA
RAPSODIA BAŁTYKU
ROBERT I BERTRAND
ROK 1863
ROK 1914
ROMEO I JULCIA
SERCE MATKI
SKRZYDLATY ZWYCIĘZCA
ŚLUBY UŁAŃSKIE
SPORTOWIEC MIMO WOLI
STRASZNA NOC
STRASZNY DWÓR
SYGNAŁY
SZALEŃCY
SZCZĘŚLIWA TRZYNASTKA
SZLAKIEM HAŃBY
SZPIEG W MASCE
SZTANDAR WOLNOŚCI
TAJEMNICA MEDALIONU
TAJEMNICA STAREGO RODU
TRZY SERCA
TY, CO W OSTREJ ŚWIECISZ BRAMIE
U KRESU DROGI
WACUŚ
WE WŁASNE SIDŁA
WIERNA RZEKA
WIOSNA NARCIARZY
WRZOS
WŁÓCZĘGI
ZA ZASŁONĄ
ZABAWKA
ZAMARŁE ECHO
ZEW MORZA
ZNACHOR
ŻONA I NIE ŻONA

Strona Internetowa współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Główny serwis POIiŚ