ZAPYTANIE OFERTOWE – WSPARCIE SERWISOWE DLA SYSTEMU NAS/SAN
Dodano: 08.12.2013

 

Projekt „ Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie ”

jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

w ramach XI Priorytetu Kultura i dziedzictwo kulturowe Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

 

Warszawa, 06.12.2013 r.

 

FILMOTEKA NARODOWA

www.fn.org.pl

ul. Puławska 61

00-724 Warszawa

 

Zapytanie ofertowe – WSPARCIE SERWISOWE dla systemu NAS/SAN

 

W imieniu Filmoteki Narodowej, zwracam się do Pana z prośbą o przedstawienie szacunkowej wartości wykonania serwisu systemu komputerowego do rekonstrukcji cyfrowej obrazu filmowego z archiwum NAS/SAN wyprodukowanego przez firmę HP.

System ten został zakupiony w 2011 roku i posiada gwarancję.

Lokalizacja systemu: na terenie Archiwum Filmowego Chełmska w Zespole Restauracji Taśmy Filmowej na terenie Filmoteki Narodowej przy ul. Chełmskiej 21 w Warszawie.

Uprzejmie proszę o podanie składowych kosztów w formie uproszczonej w poniżej zaproponowanej tabeli kalkulacyjnej.

W celu poznania dokładnego opisu systemu i stanu technicznego umożliwimy wskazanym osobom wgląd w dokumentację techniczną oraz weryfikację na miejscu w Zespole Restauracji Taśmy Filmowej od dnia 06 grudnia 2013 do dnia 20 grudnia 2013 w godzinach 8.30 do 16.00.

W załączeniu tabela z wymaganym zakresem czynności wchodzących w skład odpłatnego serwisu systemu komputerowego do rekonstrukcji cyfrowej obrazu filmowego z archiwum NAS/SAN w terminie od 01 stycznia 2014 r. do 25 czerwca 2014 r.

 

Uprzejmie proszę o podanie terminu ważności oferty.

Odpowiedź proszę przesyłać na adres: psmietanka@fn.org.pl ,faxem 22 841 66 15 lub dostarczyć do biura na ul. Chełmską 21 do dn. 20.12.2013 r.

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

Paweł Śmietanka

Głowny Specjalista ds. Digitalizacji Zbiorów Filmowych

 

FILMOTEKA NARODOWA ZRTF

www.fn.org.pl

ul. Chełmska 21

tel. 22 841 66 16

fax. 22 841 66 15

 

 

 

ZREKONSTRUOWANY ZEW MORZA ZACHWYCIŁ ILUZJONOWĄ PUBLICZNOŚĆ!
Dodano: 03.12.2013

W ostatni weekend listopada zaprezentowaliśmy miłośnikom kina niemego zrekonstruowany „Zew morza” (Polska 1927) – pierwszy w historii rodzimej kinematografii film morski w reżyserii jednego z najważniejszych twórców tamtego okresu – Henryka Szaro. Dwóm re-premierowym pokazom – 29 i 30 listopada towarzyszyła muzyka na żywo autorstwa (i pod kierownictwem) Krzesimira Dębskiego – znanego kompozytora muzyki filmowej, dyrygenta, skrzypka jazzowego, aranżera i producenta muzycznego we własnej osobie. Zarówno muzyka, jak i zrekonstruowany w Filmotece Narodowej w ramach projektu NITROFILM film niewątpliwie miłosny, acz pełen sensacyjnych wydarzeń z morzem w tle, najwyraźniej przypadły do gustu wymagającej publiczności Iluzjonu. Tak przynajmniej można sądzić po żywiołowym aplauzie rozentuzjazmowanej widowni. Zdaje się, że serca widzów kupił dwunastoletni Tadzio Fijewski (Stach) w swej debiutanckiej roli filmowej, Krysia Długołęcka (odtwórczyni roli siedmioletniej Hanki) oraz maskotka tegorocznej re-premiery - rasowy buldog, którego długo wyczekiwane pojawienie się na ekranie echem odbiło się na widowni szeptanym tu i ówdzie: jest i piesek, nareszcie!
 
fot. Łukasz Gawroński
 

Uczestnicy re-premiery mieli również okazją poznać „od podszewki” losy filmu „Zew morza” od momentu jego realizacji po współczesny proces przywrócenia go widowni. Za pośrednictwem materiałów ikonograficznych i reprintów archiwaliów ze zbiorów Filmoteki Narodowej w pięknej oprawie graficznej wystawa, prezentowana na monitorach dotykowych, przybliżyła biografie aktorów, ekipy filmowej, a także odbiór filmu po jego premierze. Ponadto dzięki ustaleniom pracowników Filmoteki Narodowej przedstawione zostały dokładne lokalizacje realizacji zdjęć, to jak te miejsca wyglądają współcześnie oraz rodzaje okrętów, które pojawiają się w filmie. Osobną częścią wystawy jest prezentacja poszczególnych etapów restauracji oryginalnej kopii filmowej „Zewu morza” oraz podsumowanie projektu „Nitro”.
 
 
 
 
 
Re-premiera „Zewu morza” z muzyką na żywo zamyka realizowany przez Filmoteką Narodową od 2009 projekt NITROFILM („Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie”), w ramach którego do tej pory zaprezentowaliśmy szerokiej publiczności w pełni zrekonstruowane filmy: „Mania. Historia pracownicy fabryki papierosów” (reż. Eugen Illés, Niemcy 1918) z muzyką Jerzego Maksymiuka (Filharmonia Narodowa, 2011) oraz pierwszą ekranizację epopei narodowej Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz” (Polska 1928) w reżyserii Ryszarda Ordyńskiego (kino Iluzjon, 2012). Wszystkie trzy filmy przypomnieliśmy publiczności w minioną niedzielę – 1 grudnia.
W związku z dobiegającym końca projektem NITROFILM w dniach 28 – 29 listopada w Iluzjonie zorganizowaliśmy międzynarodową konferencję „Digital vs. Original. Nowe Źródło Historii”. W ramach podsumowania projektu wraz z dwudziestoma sześcioma badaczami z zakresu archiwistyki i historii kina, nie bez udziału aktywnych słuchaczy zastanawialiśmy się nad nieistniejącymi „w czasach analogowych” kontekstami, które stwarza proces cyfryzacji, którego naszym zdaniem zdecydowanie nie należy rozumieć jedynie jako przezroczystą zmianą nośnika. Wśród naszych gości znaleźli się Mariann Lewinsky z Uniwersytetu w Zurychu, kuratorka festiwalu Il Cinema Ritrovato, Annike Kross z Eye Film Institute, czy Andriy Doroszenko z Zakładu Filmoznawstwa Instytutu Sztuki, Etnologii i Folklorystyki Narodowej Akademii Nauk Ukrainy. Duże zainteresowanie tematem dotyczącym relacji między oryginałem, a jego wersją cyfrową odzwierciedliła liczna obecność publiczności (około 100 słuchaczy!).
 
Konferencja „Digital vs. Original. Nowe Źródło Historii”
 
 
Annike Kross z Eye Film Institute
 
Mariann Lewinsky z Uniwersytetu w Zurychu, kuratorka festiwalu Il Cinema Ritrovato
 
 
Andriy Doroszenko z Zakładu Filmoznawstwa Instytutu Sztuki, Etnologii i Folklorystyki Narodowej Akademii Nauk Ukrainy
 
 
Monika Supruniuk z Filmoteki Narodowej
 
 
 
Re-premiera filmu "Zew morza"
 
fot. Łukasz Gawroński
 
fot. Łukasz Gawroński Dyrektor Filmoteki Narodowej Tadeusz Kowalski
 
fot. Łukasz Gawroński
 
fot. Łukasz Gawroński kompozytor Krzesimir Dębski z muzykami
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------

Projekt NITROFILM (pełna nazwa: Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie) zajmuje się ratowaniem najcenniejszego zbioru archiwum – kolekcji przedwojennych polskich filmów fabularnych, zachowanych na łatwopalnych taśmach nitro (nośnikach oryginalnych, pochodzących z okresu, w jakim film powstał). Realizowany od 2009 roku projekt obejmuje 43 tytuły. Dzięki digitalizacji, pracom porównawczym i rekonstrukcji w najwyższej technologii możliwe jest tworzenie nowych, jak najpełniejszych kopii danego filmu. Pełnej rekonstrukcji zostały poddane do tej pory: „Mania. Historia pracownicy fabryki papierosów” (reż. Eugen Illés, 1918) i „Pan Tadeusz” (reż. Ryszard Ordyński, 1928). Trzecim filmem jest „Zew morza” (reż. Henryk Szaro, 1927). Uroczysta re-premiera filmu „Mania” z towarzyszeniem muzyki skomponowanej przez Jerzego Maksymiuka, w wykonaniu Wrocławskiej Orkiestry Kameralnej LEOPOLDINUM pod dyrekcją kompozytora odbyła się w 2011 roku w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Film z muzyką na żywo został następnie pokazany w pięciu stolicach europejskich, w ramach programu kulturalnego Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej 2011. W listopadzie 2012 roku re-premierą pierwszej ekranizacji epopei narodowej Adama Mickiewicza z muzyką Tadeusza Woźniaka, zainaugurowaliśmy działalność odrestaurowanego, zabytkowego kina Iluzjon – Muzeum Sztuki Filmowej. Objęte honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego wydarzenie równolegle odbyło się w Wilnie oraz blisko czterdziestu kinach Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych całej Polsce. Projekt NITROFILM umożliwił utworzenie wyspecjalizowanej Pracowni Restauracji Taśmy Filmowej w Filmotece Narodowej, co daje Filmotece Narodowej szerokie możliwości realizacji kolejnych projektów konserwatorskich i digitalizacyjnych.
 
Organizator:
 
 
 
Patroni medialni:
 
Kompozycja muzyki do filmu „Zew Morza” uzyskała dofinansowanie ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
 

PROGRAM KONFERENCJI: NOWE ŹRÓDŁO HISTORII. CYFRA A ORYGINAŁ
Dodano: 12.11.2013

Nowe źródło historii*. Cyfra a oryginał

Filmoteka Narodowa zaprasza na konferencję podsumowującą Nitrofilm, projekt poświęcony „Konserwacji i digitalizacji przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie”.

Zapraszamy do udziału w dyskusji nad różnego rodzaju zależnościami między źródłami audiowizualnymi, a ich cyfrowymi reprodukcjami.

 

Konferencja odbędzie się w dn. 28 i 29 listopada 2013 roku w Warszawie w kinie Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej.

 

PROGRAM KONFERENCJI:
………………………………………………………………………………………………

28.11.2013

 

08:30 - 09:30

REJESTRACJA

09:30 - 10:30

POWITANIE dyr Grażyna Grabowska

O NITROFILMIE Monika Supruniuk

10:30 – 11:30

Mariann Lewinsky (Sträuli Il Cinema Ritrovato Fondazione Cineteca di Bologna)

Annike Kros (EYEFilm Institute Netherlands)

11:30 – 12:00

PRZERWA NA KAWĘ

12:00 –01:00

Małgorzata Stasiak
Przywracanie wielkości - przypadek renowacji i digitalizacji „Podróży na Księżyc”
Georgsa Mélièsa

Tom Vujnovic

Lepsze jest wrogiem dobrego

dr hab. Seweryn Kuśmierczyk

Rekonstrukcja cyfrowa i analiza dzieła filmowego

01:00 – 02:30

OBIAD

02:30 – 04:00

Danuta Żołędziewska (Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid)
Od oryginału do cyfry – operacja wojskowa

Grzegorz Zyzik

All we watch is YouTube. Contemporary paradigms of cinephilia

Współczesne paradygmaty kinofilii

Konrad Pronobis

Taśma vs. Cyfra. Przypadek Mistrza Paula Thomasa Andersona

Krzysztof Siwoń

Echo „Wielkiego Niemowy”. Rola współczesnej ścieżki dźwiękowej w percepcji kina niemego, na przykładzie najnowszych wydań cyfrowych filmów przedwojennych

04:00 – 04:30

COFFEE BREAK/PRZERWA NA KAWĘ

04:30 – 05:30

Premiera książki „Wirtualne Ciało sztuki. Ochrona i udostępnianie dzieł audiowizualnych” / Panel dyskusyjny z prof. Marylą Hopfinger, prof. Arturem Tajberem i autorką książki dr Elżbietą Wysocką, poprowadzi dr hab. Piotr Zawojski (Narodowe Centrum Kultury)

05:30 – 06:30

Walter Plaschzug (HS-Art Digital Service GmbH) DIAMANT-Film Annotation

NITROfilm non fiction: spotkanie z zespołem NITROfilmu, poprowadzi Włodzimierz Pałka

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

………………………………………………………………………………………………

29.11.2013

 

 

09:00 – 10:00

 

dr Andriy Doroszenko
Digitalizacja kroniki filmowej jako czynnik glamuryzacji wojny

Karolina Brzozowska
Odnaleźć i ożywić. Filmowa archeologia jako strategia estetyczna współczesnego dokumentu?

dr Łukasz Jasina

Odkrycie czyli jak powstają nowe źródła historyczne. Jak zaginione filmy zmieniają nasze myślenie o wydarzeniach historycznych? Przypadek Polski i Rosji

10:00 - 10:30

PRZERWA NA KAWĘ

 

10:30 – 11:30

 

Paulina Haratyk

Pomiędzy rekonstrukcją a interpretacją – „Mogiła nieznanego żołnierza”
Ryszarda Ordyńskiego i „Pasażerka” Andrzeja Munka

Aleksandra Duralska

Fototeka Muzeum Powstania Warszawskiego

Paulina Świątek

Wizualne archiwum cyfrowe – Fototeka FN jako źródło nowych kontekstów

11:30 - 12:30

dr Justyna Budzik

Nowe źródło historii kina. Refleksje dydaktyczne

Michał Pieńkowski

Rola oryginału w badaniach filmograficznych

ZAKOŃCZENIE dyr Tadeusz Kowalski

     

 

 

 

KULTURA. CZY „STARE” MOŻE BYĆ WSPÓŁCZESNE? - DYSKUSYJNY KLUB FUNDUSZOWY ZAPRASZA
Dodano: 11.11.2013

 
„Kultura. Czy „stare” może być współczesne?” - spotkanie w Dyskusyjnym Klubie Funduszowym

Centralny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza do udziału w DYSKUSYJNYM KLUBIE FUNDUSZOWYM. Jest to cykl 4 spotkań nt. Funduszy Europejskich i ich wpływie na sytuację w Polsce w różnych obszarach życia. Na spotkania zapraszamy przede wszystkim osoby interesujące się bieżącymi sprawami społeczno-gospodarczymi, nie tylko Funduszami, a także osoby lubiące podyskutować i poznawać nowe, ciekawe osoby.

Dotychczas mówiliśmy o przedsiębiorczości kobiet, systemie edukacji, współpracy nauki i biznesu. Czwarte spotkanie, pt. „Kultura. Czy „stare” może być współczesne?” odbędzie się 21 listopada, w godzinach 18.00 – 20.00.

Na spotkaniu:

  • zastanowimy się, jak w nowatorski sposób zachęcać do czerpania z tradycji i dziedzictwa kulturowego,
  • pokażemy przykłady nowoczesnego dostępu do kultury,
  • zaprezentujemy, jak tworzyć przestrzeń dla kultury, rozwijać współpracę artystyczną i propagować dziedzictwo w dzisiejszym świecie,
  • przedyskutujemy, jakie obszary kultury jeszcze wymagają wsparcia,
  •  pokażemy, jaką rolę odgrywają w tym wszystkim Fundusze Europejskie.

Zaproszeni goście:

  • Aleksandra Kielan, dyrektor Mazowieckiego Centrum Kultury i Sztuki
  • Tadeusz Wielecki, dyrektor Związku Kompozytorów Polskich
  • Paweł Śmietanka, przedstawiciel Filmoteki Narodowej
  • Jurgita Kraużlis, przedstawicielka Centralnego Punktu Informacyjnego

Na zakończenie cyklu spotkań zapraszamy Państwa na warsztaty gry na afrykańskich bębnach djembe prowadzone przez szkołę Strefa Rytmu. Warsztaty odbędą się bezpośrednio po spotkaniu.

Wstęp na spotkanie jest wolny i bezpłatny, prosimy jednakże o wcześniejsze zgłoszenie chęci udziału. Liczba miejsc jest ograniczona, a chcemy zadbać o komfort uczestniczek i uczestników spotkania.

Osoby, które chciałyby wziąć udział w spotkaniu prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres: spotkania@cpe.gov.pl. Będziemy wdzięczni za podanie w e-mailu następujących informacji:

-        imię i nazwisko,

-        nazwa spotkania.

 

W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem (22) 378 31 77.

 

Jednocześnie zapraszamy do skorzystania z bezpłatnych konsultacji w Centralnym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich (www.cpe.gov.pl/cpi). Oferujemy m.in.:

-             pomoc w znalezieniu źródeł dofinansowania Państwa pomysłów,

-             informacje nt. zasad rozliczania projektów,

-             wstępne informacje na temat partnerstwa publiczno – prywatnego.

 

 MiTo art.cafe.books, ul. Waryńskiego 28 w Warszawie, 21.11.2013 r., godz. 18.00 – 20.00

 

 

 
„Kultura. Czy „stare” może być współczesne?” - spotkanie w Dyskusyjnym Klubie Funduszowym

Centralny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza do udziału w DYSKUSYJNYM KLUBIE FUNDUSZOWYM. Jest to cykl 4 spotkań nt. Funduszy Europejskich i ich wpływie na sytuację w Polsce w różnych obszarach życia. Na spotkania zapraszamy przede wszystkim osoby interesujące się bieżącymi sprawami społeczno-gospodarczymi, nie tylko Funduszami, a także osoby lubiące podyskutować i poznawać nowe, ciekawe osoby.

Dotychczas mówiliśmy o przedsiębiorczości kobiet, systemie edukacji, współpracy nauki i biznesu. Czwarte spotkanie, pt. „Kultura. Czy „stare” może być współczesne?” odbędzie się 21 listopada, w godzinach 18.00 – 20.00.

Na spotkaniu:

  • zastanowimy się, jak w nowatorski sposób zachęcać do czerpania z tradycji i dziedzictwa kulturowego,
  • pokażemy przykłady nowoczesnego dostępu do kultury,
  • zaprezentujemy, jak tworzyć przestrzeń dla kultury, rozwijać współpracę artystyczną i propagować dziedzictwo w dzisiejszym świecie,
  • przedyskutujemy, jakie obszary kultury jeszcze wymagają wsparcia,
  •  pokażemy, jaką rolę odgrywają w tym wszystkim Fundusze Europejskie.

Zaproszeni goście:

  • Aleksandra Kielan, dyrektor Mazowieckiego Centrum Kultury i Sztuki
  • Tadeusz Wielecki, dyrektor Związku Kompozytorów Polskich
  • Paweł Śmietanka, przedstawiciel Filmoteki Narodowej
  • Jurgita Kraużlis, przedstawicielka Centralnego Punktu Informacyjnego

Na zakończenie cyklu spotkań zapraszamy Państwa na warsztaty gry na afrykańskich bębnach djembe prowadzone przez szkołę Strefa Rytmu. Warsztaty odbędą się bezpośrednio po spotkaniu.

Wstęp na spotkanie jest wolny i bezpłatny, prosimy jednakże o wcześniejsze zgłoszenie chęci udziału. Liczba miejsc jest ograniczona, a chcemy zadbać o komfort uczestniczek i uczestników spotkania.

Osoby, które chciałyby wziąć udział w spotkaniu prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres: spotkania@cpe.gov.pl. Będziemy wdzięczni za podanie w e-mailu następujących informacji:

-        imię i nazwisko,

-        nazwa spotkania.

 

W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem (22) 378 31 77.

 

Jednocześnie zapraszamy do skorzystania z bezpłatnych konsultacji w Centralnym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich (www.cpe.gov.pl/cpi). Oferujemy m.in.:

-             pomoc w znalezieniu źródeł dofinansowania Państwa pomysłów,

-             informacje nt. zasad rozliczania projektów,

-             wstępne informacje na temat partnerstwa publiczno – prywatnego.

 

 MiTo art.cafe.books, ul. Waryńskiego 28 w Warszawie, 21.11.2013 r., godz. 18.00 – 20.00

 

 

 

 

RE-PREMIERA FILMU 'ZEW MORZA' I KONFERENCJA - JUŻ WKRÓTCE!
Dodano: 07.11.2013

RE-PREMIERA FILMU
ZEW MORZA [REŻ. HENRYK SZARO, POLSKA 1927]

Z MUZYKĄ NA ŻYWO KRZESIMIRA DĘBSKIEGO

29 i 30 LISTOPADA 2013
KINO ILUZJON – MUZEUM SZTUKI FILMOWEJ

W ramach realizacji projektu NITROFILM („Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie”) zaprezentowaliśmy szerokiej publiczności zrekonstruowane filmy: „Mania. Historia pracownicy fabryki papierosów” (reż. Eugen Illés, Niemcy 1918) z polska gwiazdą światowego kina – Polą Negri oraz pierwszą ekranizację epopei narodowej Adama Mickiewicza, superprodukcję „Pan Tadeusz” (reż. Ryszard Ordyński, Polska 1928). Projekt dobiega końca: przyszła pora na ostatnią z cyklu re-premierę z muzyką na żywo. 29 i 30 listopada w kinie Iluzjon odbędą się uroczyste pokazy najwcześniejszego zachowanego filmu jednego z najważniejszych reżyserów polskiego kina przedwojennego, Henryka Szaro, pt. Zew morza (Polska, 1927). Muzykę do filmu napisał kompozytor Krzesimir Dębski. 1 grudnia miłośników przedwojennego kina zapraszamy z kolei na pokazy wszystkich trzech filmów.

Zew morza, zrealizowany według scenariusza popularnego wówczas powieściopisarza, Stefana Kiedrzyńskiego, jest przykładem filmu przeznaczonego dla szerokiej publiczności. Wątek miłosny splata się tu z sensacyjną akcją rozgrywaną (po raz pierwszy w polskim kinie!) na morzu. Film pełen jest scen plenerowych (Gdańsk, Gdynia, Puck), a także ujęć zrealizowanych na żaglowcu Lwów Szkoły Morskiej w Tczewie czy na torpedowcu Polskiej Marynarki Wojennej ORP „Kujawiak”. W filmie wykorzystano również: hydroplan, pociąg oraz samochody marki Morris (mrożący krew w żyłach pościg!). W obsadzie znane i lubiane ówcześnie gwiazdy – Maria Malicka, Jerzy Marr, Nora Ney, dziesięcioletni Tadeusz Fijewski (po raz pierwszy na ekranie!) oraz… rasowy buldog. Nie bez przyczyny więc ówczesna prasa reklamowała film jako: Potężny dramat życiowy pełen emocjonujących i sensacyjnych wydarzeń czy Superszlagier, który obejrzeć musi cała Warszawa!

Rezerwacje:TUTAJ

 

 

 

 

                 

 


 

KONFERENCJA: NOWE ŹRÓDŁO HISTORII. CYFRA A ORYGINAŁ
28 LISTOPADA 2013
KINO ILUZJON – MUZEUM SZTUKI FILMOWEJ


Filmoteka Narodowa zaprasza na konferencję podsumowującą, projekt NITROFILM poświęcony „Konserwacji i digitalizacji przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie”. Zapraszamy do udziału w dyskusji nad zależnościami między źródłami audiowizualnymi, a ich cyfrowymi reprodukcjami.

Digitalizacja nie jest przezroczystą zmianą nośnika, tworzy nowe konteksty, które nigdy nie istniały. Wpływ jaki wywiera przenosi się na sposób recepcji archiwalnych materiałów przez współczesnych odbiorców. Zrozumienie szans i konsekwencji, jakie daje zmiana medium, umożliwi kształtowanie nowych form uczestnictwa w kulturze oraz popularyzacji dziedzictwa audiowizualnego. W tym kontekście interesuje nas, na ile instytucje związane z ochroną i udostępnianiem zbiorów audiowizualnych ulegają wpływowi kultury masowej. Jakie związki zachodzącą między materiałem źródłowym, a jego wersją cyfrową, wielokrotnie interpretowaną i modyfikowaną podczas procesu cyfryzacji?

Konferencja będzie również okazją do zaprezentowania najnowszych odkryć archiwalnych. Poruszymy problemy badawcze dotyczące dzieł utraconych, których wyobrażenie kształtują jedynie materiały okołofilmowe, takie jak plakaty, fotosy, programy kinowe i inne.

Zainteresowanych uczestnictwem (biernym) w konferencji prosimy o zapisy na adres konferencja@fn.org.pl do 15 listopada br.

 

 

 

 

ZAPYTANIE OFERTOWE NA DOSTAWĘ MATERIAŁÓW DO KONSERWACJI TAŚMY FILMOWEJ
Dodano: 20.10.2013

 

Zapytanie ofertowe

 

Filmoteka Narodowa zwraca się z zapytaniem ofertowym dotyczącym dostawy następujących elementów:

1) rękawiczki bawełnianie – 500 opakowań (6000 sztuk)

2) rękawiczki nitrylowe – 3 opakowania (300 sztuk)

3) artykuły chemiczne (propanol) – 35 litrów

4) artykuły chemiczne (aceton) – 3 litry

5) bobiny do taśmy 16 mm 3 calowe –  150 sztuk

Termin realizacji (dostawy): do 20.11.2013 r.

Miejsce realizacji (dostawy): Warszawa, Archiwum Filmowe 1 Chełmska

Oferty, zawierające:

- cenę netto i brutto

- datę ważności oferty

prosimy wysyłać mailowo na adres aolszowska@fn.org.pl lub osobiście na adres: Filmoteka Narodowa, ul. Puławska 61, Warszawa do dnia 29.10.2013 r.

KONFERENCJA: NOWE ŹRÓDŁO HISTORII. CYFRA A ORYGINAŁ
Dodano: 26.09.2013

Nowe źródło historii*. Cyfra a oryginał

Przypominamy o konferencji podsumowującej Nitrofilm, projekt poświęcony „Konserwacji i digitalizacji przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie”. 

Zainteresowanych wystąpieniem prosimy o przesyłanie abstraktów w terminie do 30 września 2013. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji zgłoszeń. Planujemy publikację najciekawszych wystąpień. Wybrane referaty w formie artykułów należy nadsyłać do 30 października 2013.

Zainteresowanych uczestnictwem w konferencji prosimy o nadsyłanie swoich zgłoszeń za pośrednictwem formularza dołączonego do wiadomości, na adres konferencja@fn.org.pl

Wstęp na konferencję jest bezpłatny.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA >>

 

Digitalizacja nie jest przezroczystą zmianą nośnika, tworzy nowe konteksty, które nigdy nie istniały. Wpływ jaki wywiera przenosi się na sposób recepcji archiwalnych materiałów przez współczesnych odbiorców. Zrozumienie szans i konsekwencji, jakie daje zmiana medium, umożliwi kształtowanie nowych form uczestnictwa w kulturze oraz popularyzacji dziedzictwa audiowizualnego. W tym kontekście interesuje nas, na ile instytucje związane z ochroną i udostępnianiem zbiorów audiowizualnych ulegają wpływowi kultury masowej. Jakie związki zachodzącą między materiałem źródłowym, a jego wersją cyfrową, wielokrotnie interpretowaną i modyfikowaną podczas procesu cyfryzacji.

Konferencja będzie również okazją do zaprezentowania najnowszych odkryć archiwalnych. Przy tej okazji chcielibyśmy poruszyć problemy badawcze dotyczące dzieł utraconych, których wyobrażenie kształtują jedynie materiały okołofilmowe, takie jak plakaty, fotosy, programy kinowe i inne.

Konferencja odbędzie się w dn. 28 i 29 listopada 2013 roku w Warszawie w kinie Iluzjon - Muzeum Sztuki Filmowej.

Zainteresowanych wystąpieniem prosimy o przesyłanie abstraktów na adres konferencja@fn.org.pl do 30 września 2013. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji zgłoszeń. Planujemy publikację najciekawszych wystąpień. Wybrane referaty w formie artykułów należy nadsyłać do 30 października 2013.

Zainteresowanych uczestnictwem w konferencji prosimy o nadsyłanie swoich zgłoszeń za pośrednictwem formularza dołączonego do wiadomości, na adres konferencja@fn.org.pl

Wstęp na konferencję jest bezpłatny.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA >>

 

Organizator: Filmoteka Narodowa w Warszawie filmoteka@fn.org.pl

Sprawy organizacyjne: konferencja@fn.org.pl

 

*Bolesław Matuszewski, „Une nouvelle source de l’Histoire” − Nowe źródło historii, przeł. B. Michałek

A new source of history*. Digital vs. Original


 

 


 

A new source of history*. Digital vs. Original

The National Film Archive invites to a conference summarizing Nitrofilm, a project dedicated to the "Conservation and digitization of pre-war feature films at the National Film Archive in Warsaw".

We invite you to participate in the discussion on different types of relationships between audiovisual sources and their digital reproductions.



 
Digitization is not a transparent change of the media carriers. It creates new contexts that never existed. Its impact affects the way archival materials are perceived by contemporary audience. Understanding opportunities and consequences brought about by the change of the medium will make it possible to generate new forms of participation in culture and dissemination of audiovisual heritage. In this context, we are interested in the extent in which dealing with the preservation and providing access to audiovisual collections are influenced by the mass culture. What are relationships occurring between the source material and its digital version that was multiple times interpreted and modified during the digitization process.

The conference will also provide an opportunity to present the latest archival findings.

On this occasion, we would like to touch upon problems concerning works which have been lost and which are represented exclusively by film-related documents such as posters, photos, scripts and other materials.

The conference will take place on 28th and 29th November 2013 in Warsaw at the Iluzjon Cinema – the Museum of Film Art.

If you are interested in giving a speech during the conference, please send the abstract to the following address: konferencja@fn.org.pl by 30 September 2013. We reserve the right to select applications and plan to publish the most interesting speeches. Selected speeches should be submitted in the form of articles by 30 October 2013.

Persons interested in attending the conference should send their applications by usingthe form (the following address: konferencja@fn.org.pl).

Participation and attendance at the conference is free.

 

APPLICATION FORM FOR LISTENERS >>

 

Organizer: The National Film Archive in Warsaw filmoteka@fn.org.pl

Contact: konferencja@fn.org.pl

* Bolesław Matuszewski, „Une nouvelle source de l’Histoire” (A New Source of History), Paris 1898

 

 


Zapytanie ofertowe dotyczące organizacji krajowej re-premiery zrekonstruowanego filmu „Zew morza”
Dodano: 11.09.2013

Zwracamy się z zapytaniem ofertowym dotyczącym organizacji krajowej (w Warszawie) re-premiery zrekonstruowanego niemego filmu „Zew morza” (reż. Henryk Szaro, Polska 1927) z udziałem orkiestry na żywo w ramach projektu „Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach XI Priorytetu Kultura i dziedzictwo kulturowe Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Re-premiera zaplanowana jest jako wydarzenie trzydniowe i obejmuje kolejno:
międzynarodową konferencję, pokaz filmu „Zew morza” z muzyką na żywo (impreza zamknięta, na zaproszenia) oraz powtórny pokaz filmu „Zew morza” z muzyką na żywo (pokaz otwarty, bezpłatne wejściówki).

Przedmiot zamówienia obejmuje:

a)    Stylizację świetlną kina Iluzjon na pokaz filmu „Zew morza” w dwóch odsłonach oraz całościową produkcję wydarzenia, z uwzględnieniem pomysłów Zamawiającego;
b)    Pokrycie kosztów obsługi technicznej sal oraz sprzętu technicznego wraz z obsługą, niezbędnych do realizacji pokazów filmu z nagłośnieniem oraz konferencji, wraz z tłumaczeniem symultanicznym;
c)    Dokumentację fotograficzną i video, w tym: relację fotograficzną i video z konferencji oraz re-premiery, a także rejestrację konferencji;
d)    Dystrybucję zaproszeń;
e)    Wykonanie zwiastuna filmowego i filmu podsumowującego projekt na podstawie scenariusza Zamawiającego;
f)    Produkcję pendrive’a (w formie karty z możliwością zadruku grafiką) w ilości 150 sztuk z wgranym filmem podsumowującym projekt, zwiastunem, materiałami promocyjnymi, etc.;
g)    Kompletne przygotowanie katalogu pamiątkowego (skład, redakcja, korekta, tłumaczenie na język angielski, projekt graficzny okładki itd.) oraz jego druk (nakład: 1000 szt.);
h)    Przygotowanie prezentacji multimedialnej z użyciem materiałów okołofilmowych, dostarczonych przez Zamawiającego;
i)    Przygotowanie i realizację ogłoszeń/ reklam w mediach i na środkach transportu komunikacji miejskiej oraz na ekranach w metrze;
j)    Opracowanie muzyczne z wykonaniem (dwukrotnym);
k)    Organizację poczęstunku dla około 250 osób po pierwszym, zamkniętym pokazie,
l)    Dodatkowo punktowane będzie pozyskanie partnerów i patronów wydarzenia. Zamawiający dopuszcza także możliwość pozyskania sponsorów re-premiery, w konsultacji z Zamawiającym co do zakresu jego wkładu w wydarzenie i wzajemnych zobowiązaniach. Dopuszczamy również możliwość zorganizowania imprezy zewnętrznej, organizowanej wspólnie ze sponsorem, dla około 100 osób.

Termin wykonania zamówienia (trzydniowe wydarzenie):
28.11.2013 r. – konferencja
29.11.2013 – pokaz zamknięty na zaproszenia
1.12.2013 – pokaz otwarty z bezpłatnymi wejściówkami


Ofertę zawierającą:
- wycenę,
- datę ważności oferty,
- prosimy składać mailowo na adres: marketing@fn.org.pl

Termin składania ofert upływa w dniu 19 września 2013.

OGŁOSZENIE DOTYCZĄCE ZLECENIA USŁUG PROMOCYJNYCH DLA PROJEKTU
Dodano: 26.08.2013

Filmoteka Narodowa zleci wykonanie usług promocyjnych dla projektu pn. KONSERWACJA I DIGITALIZACJA PRZEDWOJENNYCH FILMÓW FABULARNYCH W FILMOTECE NARODOWEJ W WARSZAWIE, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach XI Priorytetu „Kultura i dziedzictwo kulturowe” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Informacje o projekcie na stronie: http://www.nitrofilm.pl

 

Opis usługi:

  • Udział w opracowywaniu materiałów informacyjnych i promocyjnych.
  • Zaangażowanie w tworzenie wizerunku medialnego Projektu i Filmoteki Narodowej.
  • Bieżąca współpraca z Zespołem Projektowym.

Wymagania:

  • Zainteresowanie historią filmu w kontekście projektów europejskich.
  • Kreatywność.
  • Umiejętność pracy w zespole.

 

Termin realizacji usługi: 01.09.2013 r. – 31.05.2014 r.

 

Przewidywana forma zatrudnienia: umowa cywilno-prawna.

 

Oferty prosimy nadsyłać do 29 sierpnia 2013 r. na adres: aolszowska@fn.org.pl.

 



The Website is co-financed by the European Union from the European Regional Development Fund
within the framework of the Operational Programme – Infrastructure and Environment.